DungeonQuest

Åkte med min andra hälft till Göteborg idag för att träffa Viktor & Tove. Först tog vi en sväng på stan, gjorde ett ärende åt mami och köpte present till broder :) Sedan när vi mötte upp med Viktor & Tove blev det lite käk på ett jättemysigt ställe som låg lite avlägset innan vi tog oss hem till dem för att kolla in deras lägenhet och hänga lite.

Vi spelade DungeonQuest, hade inte spelat det tidigare men det var riktigt kul. Man slår tärning om vilken karaktär man är och så har man fyra olika attribut (agility, strength, luck & armor). Spelet går ut på att ta sig till treasure chambern, få så mycket skatter utan att väcka draken som vaktar och framför allt, ta sig levande ut! Vilket är lättare sagt än gjort med alla fällor och monster du kan stöta på, men med mycket tur och lite skicklighet går det! Andra gången gilt lyckades jag till och med få in en highscore på 5e plats med mina 2061 guld och överlevnad :)

Imorgon åker vi tidigt till Tims stuga och drar nog förbi Torp en sväng, jag behöver verkligen nya skor. Både vanliga och springskor! Om en liten stund blir det "The Colour of Magic" och mys :)



HÖGLIND OUT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0